מכתב התראה 

מה החשיבות של מכתב התראה במקרה של סכסוך או חילוקי דעות בין שני צדדים או יותר?

לא אחת אנו נתקלים במקרה שקרה לנו או למכר בו עולה שאלה בדבר נכונות או הגינות פעולה כלשהי שבוצעה על ידי אחר. בהרבה מן המקרים מדובר על סכסוך בין עוסק לצרכן או בין נותן שירות למקבל שירות, בהתקשרות בעסקה כזו או אחרת בה צד אחד מרגיש כי ידו על התחתונה וכי הצד השני אינו עומד בהתחייבות או בשרות עליו אנו משלמים את מיטב כספנו.

רגע לפני שאנחנו רצים לבית המשפט חשוב ורצוי לשלוח קודם להגשת תביעה מכתב התראה לצד המפר.
ולמה בעצם חשוב לעשות כן:
לשליחת מכתב התראה יש חשיבות רבה שכן התועלת שניתן להפיק מכתיבת מכתב אחד שנשלח באופן מיידי רבה יותר, בהרבה מן המקרים, מניהול הליך בבית המשפט.
ראשית, שליחת מכתב התראה יכול לחסוך את הצורך בניהול הליך בבית המשפט, כך שניתן לחסוך את העלויות הנלוות להליך כזה ובטח ובטח שיחסוך זמן יקר. א
לעניין זה יש גם לזכור שגם אנם אנו בטוחים כי הצדק עימנו לא תמיד נזכה לתוצאה אותנו רצינו בבית המשפט.
שנית, ניהול הליך בבית משפט לוקח זמן, ולעיתים הרבה זמן. גם אם הגשנו תביעה מועד דיון יהיה כמה חודשים אחרי, וזה במידה ולא יהיו שינויים עקב דחיות ובקשות של הצדדים.
שלישית, הרבה פעמים שליחה של מכתב התראה מכניס את הצד השני לפרופוציה והבנה של דברים שלעיתים לא מובנים בע"פ ולכן העלאה של הדברים על הכתב מסייעת להבנה של הדברים.
רביעית, לעיתים מכתב התראה מכניס גם את הצד השולח לפרופוציה מסויימת. העובדה ששלחנו מכתב התראה לא מחייבת כי הצדק עימנו, ולכן תשובה של הצד השני למכתב יכולה להבהיר לנו דברים שאולי לא היינו מודעים אליהם קודם.

כל זה מקדם אותנו בצורה טובה להשיג פתרון למצב בו אנו נמצאים בצורה הטובה ביותר, היעילה ביותר והזולה ביותר. 

לדוגמא עובדת שהתפטרה, טענה כי היא פוטרה ולכן מגיע לה פיצויי פיטורין יחד עם זכויות נוספות המגיעות לה לפי חוק ודרשה תשלום של כ- 60,000 ש"ח. הלקוחה שלי כמובן סרבה לדרישה היות והעובדת התפטרה. אותה עובדת שלחה מכתב התראה בו כבר ביקשה פיצוי בגובה 100,000 ש"ח. אנו שלחנו מכתב תגובה בו הסברנו את עמדתנו, ולאחר שיחה ביני לבין עורכת הדין של הצד השני הלקוחה שילמה לאותה עובדת סכום של 18,000 ש"ח עבור מה שהגיע לה לפי חוק, מבלי לשלם פיצויי פיטורים או כל סכום אחר.
ניהול תיק כזה בבית הדין היה גורר דיון שנשמשך חודשים ועולה ללקוחה שלי ולעובדת אלפי שקלים יותר, מכתב התראה אחד גרם לשני הצדדים להבין את המסגרת בה אנו עוסקים ולסיים את הסכסוך בהתדיינות. 

דוגמא נוספת דיירים בבניין חדש שפנו אין ספור פעמים לקבלן לתיקויי ליקויים, הקבלן הבטיח הבטחות במשך תקופה ארוכה אך כמובן שלקיים אותן היה קשה יותר. שלחנו מכתב התראה לחברת הקבלן בו פורטו טענות של הדיירים, יום למחרת הגיע נציג של הקבלן עבר עם הדיירים על כל הליקויים שדרשו תיקון ותוך שבוע הכל בא על מקומו בשלום.

לפעמים אנחנו יכולים להיות מופתעים מה מכתב אחד קטן יכול לעשות!

אשמח לייעץ ולסייע בכתיבת מכתב התראה בכל נושא בו נתקלתם בבעיה 052-6802362
logo בניית אתרים