דיני משפחה

חוזים ומקרקעין

צוואות וירושות

זכויות יוצרים ולשון הרע

דיני עבודה


יש לכם שאלה ?
אשמח לתת מענה וייעוץ ללא התחייבות:


עורכת דין תביעות קטנות

תביעות צרכניות (תביעות קטנות)
 תביעות צרכניות הן מושג רחב בו אנו נתקלים בבתי המשפט מדי יום. כולנו מבצעים מדי שבוע מספר רב של עסקאות שונות מול בתי עסק שונים ואנו נתקלים לא אחת בבעיות בביטול העסקאות ואף בעמידתו של בית העסק בתנאים שהוגדרו לצורך ביצוע העסקה.
פעמים רבות אנו מוצאים עצמנו במצב בו שילמנו ממיטב כספנו ולא קיבלנו את המוצר שהוזמן או שקיבלנו מוצר פגום ובבואנו לבטל את העסקה אנו נתקלים לא אחת בקשיים או בגבייה לא חוקית של דמי ביטול.
חוק הגנת הצרכן נוצר במטרה להגן על כל אחד ואחת מאיתנו בבואנו לבצע עסקאות שונים ויש לשים לב כי החוק מגן על צרכנים פרטיים בלבד שרכשו מוצר לצורך שימושם הפרטי וכך מוגדר בסעיף 1 לחוק הגנת הצרכן, מיהו צרכן:

"צרכן" – מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי;
 החוק קובע כי המוצר או השרות הנרכש צריכים לשמש לשימוש אישי, ביתי או משפחתי של הצרכן. משכך צרכן יכול להיות בעצם כל אדם, המתקשר בעסקה כזו או אחרת ובלבד שהיא נועדה לשימושו האישי, הביתי או המשפחתי. זאת אומרת, שאדם שרכש מוצר לצורך שימוש עסקי, לא יחול עליו חוק הגנת הצרכן ולעניין זה יחול חוק החוזים. 

לעניין זה, הגיעה לפתחו של בימ"ש שלום ברחובות, תביעה קטנה בעניין דמי ביטול. התובע ביקש לקבל חזרה את דמי הביטול בסכום של 500 שקלים שנגבו ע"י העסק מולו סגר עסקה לבניית אתר אינטרנט לעסקו שלו. התובע סבר כי יש להחיל את חוק הגנת הצרכן בעניינו ומשכך התובע יכול היה לגבות סכום שאינו עולה על 100 שקלים כדמי ביטול, טענה שהעלתי עבור הנתבע בכתב ההגנה היא כי חוק הגנת הצרכן אינו חל בעניינו שכן מדובר על בעל עסק שרכש שרות לעסק ועל כן אין החוק חל בעניינו.
ביהמ"ש קיבל את טענת הנתבע, דחה את התביעה ואף חייב את התובע בתשלום פיצוי לנתבעת.
לכן, יש לבחון היטב את מהות העסקה בבואנו לבטלה מול בית עסק ומולץ להתייעץ עם עורך דין שיכול להגדיל את הסיכוי לקבלת התביעה ו/או לדחייתה.
 
חוק הגנת הצרכן, קובע הגנות נוספות הבאות להגן עלינו כצרכן פרטי, אל מול העסק בו ביצענו עסקה או שרות, שכלל נתפס כחזק יותר.
 
בכל מקרה בו צרכן נתקל בבעיה כלשהיא מול בית העסק עומדות בפניו, מבחינה משפטית, שתי אפשרויות עיקריות:

1. משלוח מכתב התראה (למידע נוסף על מכתב התראה לחץ כאן)
2. הגשת תביעה (בד"כ תוגש לבית המשפט לתביעות קטנות או אם מדובר על עוולה חוזרת יכול ויהיה ניתן להגיש תביעה ייצוגית בעניין)
 
מכתב התראה  הרבה פעמים יכול לפתור את הבעיה מול בית העסק מבלי להידרש להגשת תביעה שכן הרבה עסקים, בעיקר קטנים ובינוניים, מוכנים להגיע להסדר ולפתרון ראוי עם לקוח ולא "לבזבז" את זמנם היקר בבית המשפט. פתרון זה של מכתב התראה יכול לחסוך ללקוח עוגמת נפש רבה והגעה לפתרון שיהיה טוב ונכון ללקוח ולבית העסק. ניתן להרחיב בנושא זה בקישור הבא מכתב התראה
הגשת תביעה  היא אפשרות נוספת העומדת בפני לקוח שהתריע בפני העסק על המחדל, הטעות, ובית העסק בחר שלא להתייחס לטענותיו ו/או לא קיבל את טענותיו. הגשת תביעה במקרה זה תהייה לבית המשפט לתביעות קטנות שדן רבות בתביעות מסוג זה עד לסכום של 33,800 נכון ליום 1.1.2014. בית המשפט לתביעות קטנות נגיש לכל אחד והרבה פעמים אינו דן בהתאם לכללים הנהוגים בבתי משפט אחרים שכן יודע הוא שהתביעות מוגשות ע"י אנשים שאינם בעלי השכלה משפטית ולכן גם לא ניתן להיות מיוצג ע"י עורך דין בתביעות קטנות.

כן מומלץ, לצורך הצלחת התביעה להיוועץ קודם בעורך דין שיכול אף להעריך את סיכוי התביעה ואף להכין את כתב התביעה עבורכם 
על מנת שאל מול בית המשפט יהיו כל העובדות הרלוונטיות למקרה והחקיקה הרלוונטית לפיה יש לפסוק.
 


במידה ומתעורר צורך אני כאן כדי לעזור לך בתהליך מול בית העסק, אם בכתיבת מכתב מקדים, כתיבת מכתב התראה, ייעוץ מקדים, בחינת סיכוי התביעה והכנת כתב תביעה בתביעות קטנות
טלפון  052-6802362 או במייל Einavz.law@gmail.com

האתר נבנה במערכת 2all | בניית אתרים